Monday, May 23, 2011

Nak lepas Blocked Website

semestinya anda pernah terbaca isu panas sekarang berkenaan sebuah blog yang menghina islam. Buat masa kini, blog tersebut tidak dpt diakses oleh pengguna streamyx (sb sy gune streamyx) kerana disekat SKMM. jadi, bagaimana untuk anda lepasi web web yang diblock ini. anda boleh menggunakan cara disini. Caranya agak sukar difahami, dan saya akan terangkan cara yang terbaik dan termudah.

Cara yang paling-paling mudah sekali ialah anda masuk website ini. anda akan nampak URL google (http://www.google.com) didalam satu input box. anda padam URL google nie, dan gantikan dengan URL blog yang anda ingin buka. kemudian klik button lembu yang bertulis hide my ass tue.
Direct Connection
Masukkan URL website yang ingin di-unblock
There.. OWNER BLOG DLM PIC TUE KUANG AJAR!!!!!

website ini akan divert connection anda keluar ke server proxy tertentu dan kembali semula ke server website yang anda request tadi. sekiranya anda tidak menggunakan proxy luar, connection anda adalah secara terus dengan server proxy ISP malaysia dan baru keluar ke luar.

saya rasa, ini cara paling termudah dan mungkin bnyk blogger laen sudah menerangkan caranya. tp apa salahnya sekiranya ianya dipanjangkan lagi.

----------------------------------------------------------------------
sy tidak copy cat daripada mana2 blog..
Knowledge ini adalah untuk semua. terpulang kepada anda
bagaimana anda menggunakannya.. Hopefully, ke jalan yang betul
-----------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

Eddytech menggunakan sistem comment yang tidak memerlukan anda untuk memasukkan "captcha" bagi memudahkan eddytech untuk mendapat feedback daripada anda :)