Wednesday, May 18, 2011

Firefox Ver 3.6 Penyamun!!

Apehal lagi nie??
Untuk pengetahuan anda, firefox ver 3.6 mampu menjadi salah satu browser yang mampu untuk segala macam pencurian data. jika sebelum ini, saya telah tunjukan add-on firesheep yang digunakan untuk client side stealing, kali ini, saya akan tunjukkan kepada anda, bagaimana Firefox ver 3.6 ini mampu menjadi keylogger yang paling terbaik sehinggakan tidak terkesan oleh anti-virus.

Alahai.. Admin Blog nie aneh-aneh laaa.....
memadai dengan mendownload script ini. kemudian extract dan copy script ini, lepas tue ikut step-step dibawah.

step 1 : selepas extract, kemudian right click pada icon mozilla firefox didesktop anda, kemudian pilih open file location.
Cara Mudah untuk ke file system mozilla

step 2 : directory mozilla firefox akan muncul, double click folder components dan paste script yang anda telah download disini, replace script yang lama dengan script yang baru.

Ooooo...Lepas tue..kalau nak tgk macam mane??
Untuk tengok balik, hanya perlu klik view - Options - Security - Saved Password - Show Password ... semua kantoi punye kat situ.

Actually..saya tak tahu...ape yang jadi?
apa yang jadi ialah seperti ini, setiap kali user login ke sesuatu login page, mozilla firefox akan capture password tersebut tanpa diketahui oleh penggunanya... jika sebelum ini, ianya akan keluar satu popup untuk inform user sama ada ingin save password ataupun tidak, dengan mengantikan script tersebut, popup ini tidak kelihatan dan secara automatik, password tersebut dicapture masuk kedalam computer pemilik.

Cara nak elak?
kalau boleh, elakkan dari menggunakan komputer kawan... dan sekiranya anda menggunakan komputer di CyberCafe. pastikan anda menggunakan browser lain. ataupun, anda download mozilla portable dan save kedalam thumdrive anda. dgn ilmu yang ada ini memastikan anda lebih berhati-hati dan mengurangkan masalah "pengguna tidak berdaftar"

------------------------------------------------------------------------------
Knowledge Is Power To Everything.
Makin Berisi, Makin Menunduk, dan Jangan Angkuh. 
p/s : Mozilla Firefox Ver3.6 dan kebawah..Firefox 4...sy tgh experiment dan exploring :)
-------------------------------------------------------------------------------

0 comments:

Post a Comment

Eddytech menggunakan sistem comment yang tidak memerlukan anda untuk memasukkan "captcha" bagi memudahkan eddytech untuk mendapat feedback daripada anda :)