Wednesday, October 5, 2011

AMD Fusion 4 amateur photographer

well, Anda seorang yang minat mengumpul dan memanipulasi gambar? adakah anda seseorang yang mementingkan "tight budgeting" daripada pembaziran harga sesebuah teknologi? Sekiranya anda mempunyai sifat/perasaan seperti diatas, mungkin, AMD mampu membantu anda.

Apa yang AMD mampu berikan?
Firstly, AMD mampu memberikan kepada anda sebuah alam perkomputeran yang terbaik tanpa menyebabkan bebanan yang besar kepada "poket" anda. selain itu juga, teknologi yang dihasilkan oleh AMD, biarpun mungkin bukan  'High End', tetapi ianya mencukupi dan barangkali, mampu memberikan lebih daripada apa yang anda "investkan"

okeh... jadi?
berbalik kepada tajuk utama, AMD memperkenalkan kepada anda, satu sistem perkomputeran yang dipanggil AMD Fusion yang dimana, didalam bahasa yang mudahnya, gabungan diantara CPU (General Application Processing) dengan GPU(graphic processing) didalam satu chip. Ini secara langsung, memyebabkan, tahap proses diantara CPU dan GPU menjadi lebih cepat dan pantas serta didalam masa yang sama, berada ditahap yang sangat memuaskan.

Ini semestinya membantu untuk "accelerate" respond time applikasi-applikasi yang anda gunakan. sebagai contoh, applikasi yang dinamakan AMD Coolapps ini, membantu anda membuat panorama image didalam tempoh masa kurang daripada 5 minit. semestinya, ianya memerlukan anda menggunakan CPU AMD Fusion daripada AMD untuk mengambil kelebihan applikasi ini.

photoshop? premier? paint?
jangan risau, sepertimana yang anda ketahui, AMD Fusion adalah gabungan antara CPU dan GPU didalam satu chip. sudah semestinya, applikasi-applikasi yang memerlukan pemprosessan Graphik (GPU) akan terasa lebih pantas kerana GPU yang dihasilkan oleh AMD, sememangnya terkenal dengan kepantasan yang tersendiri(AMD acquire ATi,2006). Disamping itu juga, kemampuan untuk memainkan video didalam resolusi HD, tidak sesekali akan mengecewakan anda.

kesimpulannya....
AMD Fusion, sememangnya satu pilihan yang bijak bagi anda yang mungkin mementingkan budgeting pada masa ini. Didalam masa yang sama, AMD Fusion juga di"Optimize" untuk keggunaan Office. Applikasi seperti microsoft Word, Excel spreadsheet, Power point dan lain-lain applikasi untuk basic Office Software. jangan risau tentang penggunaan bateri,AMD menjanjikan kemampuan sehingga 8Jam tanpa recharge* kepada anda. Panas? AMD kini, bukannya seperti AMD pada tahun sebelum-sebelumnya, yakinlah, AMD kini, terbaik didalam kelasnya sama ada dari segi power consumption, temperature dan performance.



0 comments:

Post a Comment

Eddytech menggunakan sistem comment yang tidak memerlukan anda untuk memasukkan "captcha" bagi memudahkan eddytech untuk mendapat feedback daripada anda :)