Thursday, March 10, 2011

Reset Password Windows Login tanpa format windows(HACKING)

Image courtesy jashsayani.com
Sekali lagi, secara ekslusive, eddytech.my bersedia berkongsi satu lagi trick untuk reset kembali password windows anda, sebelum ini, pasti ada yang mengatakan bahawa jalan terbaik ialah re-format kembali windows anda, ini adalah satu kerja yang hanya membuang masa dan membahayakan data-data anda yang mungkin berada didalam partition disc C: , kini, ketahui cara untuk reset password windows dengan lebih better, selain itu juga, cara ini adalah lebih kurang sama  dengan hacking, jadi bermakna, anda sedang membaca cara-cara untuk hacking juga :).

maaf sekiranya saya mengatakan bahawa cara ini sebenarnya menggunakan cara lama. radas-radas yang anda perlukan ialah CD-R dan of-course, laptop/computer yang akan menjadi bahan uji kaji anda customer anda. untuk pengetahuan, cara ini sebenarnya bernilai sekiranya dilakukan dikedai-kedai computer ataupun orang perseorangan, eddytech.my berhasrat untuk menjadikan anda mampu untuk menyelesaikan sendiri masalah computer anda. well, much better anda melakukannya sendiri, "sekiranya berani mencuba". kerana, hantar ke kedai merupakan satu pembaziran kadang-kadang, dan kadang kala, data pribadi anda dicuri. well, sape tahu??

baiklah, habis dah mukadimah...hahaha... jom, kita ikut step-step yang akan disediakan.

Step 1 : Download software PCLoginNow 2.0 terlebih dahulu(click pada image dibawah)
PC Login Now 2.0

Step 2 : Setelah siap mendownload, anda perlu masukkan CD-R tadi kedalam optical drive anda, dan burn ISO tadi kedalam CD-R tadi, software untuk burn ISO terpulang kepada anda,dengan syarat, burn ISO tadi, jangan extract ISO tadi menjadi file-file dalam kes ini, saya hanya menggunakan windows burn disc image.
Right Click, Open With, Windows Disc Image Burner, Lebih Mudah :)
Hehe, Pakai Netbook, mane ade CD-Drive...noob betul gune netbook..hahaha
 Step 3 : setelah siap burn, kini tiba masa untuk digunakan pada laptop yang problem tadi, masukkan CD anda tadi, dan boot daripada CD tadi, cara untuk boot daripada CD seperti berikut.
               a) bagi pengguna laptop, anda boleh menekan F12/F9, sekiranya  tiada, anda  perlu masuk kedalam BIOS, dan menukar boot-order anda. tukar boot-order 1 kepada CD-Drive. bagi pengguna laptop brand HP dan compaq, press esc sewaktu komputer hidup, dan pilih F9,kalau x silap..
Boot Menu bagi pengguna laptop
                b) bagi pengguna desktop, anda perlu masuk kedalam BIOS untuk change boot-order kepada first selected CD-Drive
BIOS Boot Menu Option
Step 4 : setelah siap booting daripada CD, anda hanya perlu menunggu sahaja sehingga keluar image seperti dibawah.. approximately dalam 5 ke 10 minit..well..benda nak hack kan...
Welcome Screen PC Login Now
Step 5 : setelah timbul screen PCLoginNow ver2.0, anda just click next, saya prefer anda menggunakan keyboard daripada mouse, gunakan TAB untuk bergerak ke option-option tertentu.
Step 6 : setelah itu, pilih Operating System yang anda  ingin reset passwordnya. kebiasaanya ada satu je, unless anda install Ubuntu or multiple Operating System.
Step 7 : setelah itu, pilih account yang anda ingin resetkan passwordnya, kebiasaannya administrator dan guest tidak kena mengena, just pilih selain daripada administrator dan guest ini, kemudian, tick pada password is empty. sekiranya tidak dapat tick menggunakan mouse, klik sekali pada account yang anda ingin reset password, tekan TAB sehingga bahagian password is empty tersebut dihighlighkan, dan tekan space bar untuk tick, kemudian, tekan TAB sehingga NEXT pula dihighlightkan.
Jangan lupa tick "password is empty"
Snapshot "is disabled" yang dihighlightkan
Step 8 : klik No sekiranya anda tidak mahu reset password account lain, dan computer anda akan di-restart semua.
Step 9 : jangan lupa untuk change boot-order ke HDD kembali sekiranya anda menggunakan BIOS untuk change boot-order. *unless kepada pengguna laptop yang menggunakan key F9/F12/esc tadi.
Step 10 : you were done, account yang anda select dan tick "password is empty" tadi akan menjadi no-password :).
Berjaya
 ==================================================================
**Is Administrator adalah untuk tukar account tersebut kepada admin ataupun tidak, leave this sekiranya anda kurang pasti
**Password is empty adalah untuk reset password account yang dipilih, sekiranya tidak untick, password tidak akan direset, sekiranya tidak boleh untick, maknanya password memang tiada pada account tersebut.
**Is disable adalah untuk disablekan account tersebut, seperti membuang account, cuma ianya tidak buang, tapi tidak boleh digunakan
**Is Lockout adalah untuk block account tersebut daripada digunakan, ini bermakna, account tersebut appear sewaktu login, tetapi tidak boleh log-on menggunakan account tersebut.
**Password Never Expire adalah untuk menjadikan password tersebut sebagai permenent didalam account tersebut, 

***kadang kala, akan berlaku failure, jangan risau untuk mencuba kembali, kerana system-system untuk hack tersebut disimpan didalam memory,
***Jangan ulang process ini terlalu banyak kali, dikhuatiri akan menyebabkan masalah disc ataupun system account  holder.
***Possibility untuk failure adalah dalam 90%. kebanyakkan nya success biarpun menggunakan CPU yang slow or else, cuma pastikan CD-Drive tidak problem. sekiranya problem, berkemungkinan ada data yang terlepas pandang oleh CD-Drive.

Sekiranya anda ingin share maklumat/ilmu yang kami berikan, adalah amat digalak-galakan. cuma, kalau boleh, sumbangkan credit dan sertakan link ke blog ini, selain itu juga, digalakkan untuk anda comment untuk kami ketahui feed-back daripada anda

9 comments:

  1. aku dah try, sampai jahanama account pc syed ade lah...nasib baik pro..hahaha... even more...boleh ko show cara-cara gune CMD kad blog ko?

    ReplyDelete
  2. kalo bce je mmg xphm la kite ni..kena ade org terangkn..hoho~

    ReplyDelete
  3. kene buat sndri baru leh paham kot.... blurrr otak neh. hehe

    ReplyDelete
  4. hehehe...memang advance la bro... tapi sebenarnya aq pun ada buat entri pasal ne gak... cuma bezanya pakai ophcrack la (dalam kategori computer trick)...kat sini..
    http://bleeddrummerz.blogspot.com/2011/01/login-sebagai-administrator-tanpa.html
    yang bro baca tu pasal camana nak tukar password bila pc tu dah di log in oleh tuan pc (admin)...
    hehe...
    tapi bagus gak maklumat yang bro share ne... keep up the gud work!!!!

    ReplyDelete
  5. nice eddy

    thanks for sharing.

    dah lama cari method ni. cara biasa seperti hack registry tak leh pakai dalam limited user.

    cara ni nampak cam universal ckit. success chance dia camne? kalau ade software sekuriti camne?

    ReplyDelete
  6. lepas...sebab program nie seperti Live CD linux...search and locate windows password keeper file dan hack file tersebut :)

    ReplyDelete
  7. ni kire same cm (konboot) r... klu taw r.. google konboot..

    ReplyDelete
  8. yup..hampir sama... bnyk lagi variety program2 untuk reset password login windows nie...

    ReplyDelete

Eddytech menggunakan sistem comment yang tidak memerlukan anda untuk memasukkan "captcha" bagi memudahkan eddytech untuk mendapat feedback daripada anda :)