Saturday, March 19, 2011

Enchance Facebook anda dengan FFixer

Sepertimana post saya yang sebelum ini, Facebook.com merupakan website diranking yang pertama didalam negara kita,Malaysia. menurut statement daripada Alexa.com, facebook.com berada didalam ranking ke-dua didunia dan pertama dimalaysia. Statistik yang dikeluarkan alexa.com ini ternyata benar, Facebook.com telah menjadi satu medan penting untuk seseorang itu berhubung dengan orang lain bahkan kadang kala telah menjadi satu medan tempur yang dimana facebook jugalah menjadi medium penyebaran fitnah mahupun punca penipuan.

biarpun begitu, sejauh mana ketetapan keselamatan facebook.com ini, cara anda menggunakannya menjadi main factor kepada keselamatan anda sendiri. facebook mempunyai sistem yang bersekuriti tinggi. hanya daripada kesilapan anda yang mungkin boleh menyebabkan sekuriti ini "bocor". sebagai contoh, sekiranya anda ada menambah applikasi kedalam facebook anda, secara tidak langsung applikasi ini sebenarnya diberi lesen untuk menggunakan facebook anda.

untuk kita bincangkan mengenai sekuriti, maka satu thread post ini mungkin tidak cukup dan of-course, dah lari daripada tajuk asal. mari kenali software FFixer ini untuk enhance kan lagi facebook anda.

anda boleh layari laman web ini untuk mengetahui capability FFixer ini dan anda boleh mendownloadnya disini dan sekiranya anda baca log filenya, klik sini

0 comments:

Post a Comment

Eddytech menggunakan sistem comment yang tidak memerlukan anda untuk memasukkan "captcha" bagi memudahkan eddytech untuk mendapat feedback daripada anda :)