Sunday, March 6, 2011

Cara Untuk Mengetahui IP Address Website

Assalam dan selamat sejahtera semua, kali ini, eddytech.my bersedia untuk berkongsi satu trick untuk mendapatkan IP address sesebuah website. well actually, sekiranya anda menaip google.com.my , browser anda akan menghantar satu IP address menuju ke server yang anda taip tadi. basically, computer hanya mengenali binary number sahaja. komputer tidak mengenali abjad-abjad yang anda taip kedalam search bar, yang mengubah abjad-abjad anda kedalam bahasa komputer dilakukan oleh decoder. dan coding yang digunakan untuk mengubah symbol-symbol atau abjad-abjad ini ialah ASCII. baiklah, kita akan terus menuju cara-cara untuk mengetahui IP number sesebuah address.


berikut adalah step-stepnya:

step 1: run CMD

step 2: taip ping {address website} //pastikan bukannya http !!

anda akan menjumpai IP address website tadi, copy IP anda tadi dan paste kedalam browser anda.


*Kegunaan trick ini adalah untuk hacking. dengan mengetahui IP sesebuah  website mahupun user, computer mereka boleh dihack. dan untuk hack website, hanya boleh dilakukan di server kecil-kecilan menggunakan DDoS ataupun cara-cara lain
*Juga boleh digunakan untuk bypass proxy

6 comments:

  1. ya, betul tu..bila dh tau IP,mcm2 leh wat..nak blok website dan hack website..sebab tu kebanyakan developer kena lebih hati-hati dlm hal ni..

    ReplyDelete
  2. ha... nak boleh guna wireshark....:)
    itu pun menarik jgk tu....

    ReplyDelete
  3. yurp..boleh je...cumanya..tue gune third party software

    ReplyDelete
  4. yang F:\>attrib tu untuk ape??

    ReplyDelete
  5. I was looking for something like this ,Thank you for posting the great content about minneapolis web designerI found it quiet interesting, hopefully you will keep posting such blogs…

    ReplyDelete

Eddytech menggunakan sistem comment yang tidak memerlukan anda untuk memasukkan "captcha" bagi memudahkan eddytech untuk mendapat feedback daripada anda :)