Thursday, March 17, 2011

Tutorial Hide Image Disebalik File (VIDEO) UPDATED

Mungkin anda semua pernah terbaca cara-cara untuk merge file-file pribadi anda kedalam single file sama ada image mahupun execute file, kali ini, eddytech.my akan mengulang kembali trick tersebut, cuma bezanya kali ini, tutorialnya menggunakan video berbanding dengan cara text/read. cara menggunakan video tutorial adalah lebih mudah akan tetapi mengambil sedikit masa. didalam masa yang sama, saya terpaksa menggunakan video recorder open source kerana kurangnya video recorder yang free, saya menggunakan Debut Video Capture Software untuk merekod cara-cara untuk melakukan trick tersebut dan didalam masa yang sama, menggunakan video editor lain untuk memasukkan caption. saya terpaksa encode video recording tersebut ke format .flv untuk memastikan time consuming sewaktu mengupload mengambil masa yang lebih kurang

Berikut adalah videonya.

-----------------------------------------------------------------------------
comment daripada anda amat dialu-alukan
-----------------------------------------------------------------------------

7 comments:

  1. apakah mksod "blog sy untuk hacker ke?"

    ReplyDelete
  2. bukan name blog kamu ade bunyi2 hacker ke?

    ReplyDelete
  3. follow http://nuarsofficial.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. abg eddy, boleh tak buat tuto pasal camana kita nak set supaya masa orang klik gambar kat blog kita, gambar tu jadi larger... saya newbie la...x taw sket... hehehe... maybe it is helpful to others too right?

    ReplyDelete
  5. insyallah sy terangkan tutornya :). takpe, amik je.. nup problem..mmg untuk dishare untuk semua.. :)

    ReplyDelete
  6. terbaik! :D
    wait for u at my site :D

    ReplyDelete
  7. alaa. video youtube kena blok la pula. sedih.

    ReplyDelete

Eddytech menggunakan sistem comment yang tidak memerlukan anda untuk memasukkan "captcha" bagi memudahkan eddytech untuk mendapat feedback daripada anda :)