Monday, March 7, 2011

Remote Connection Menggunakan Team Viewer

tahukah anda bahawa terdapat software yang mampu memudahkan urusan pembaikian perisian/OS anda tanpa memerlukan pembaiki pergi berjumpa anda, nama software tersebut adalah team viewer..tara...haha.. lupekan.. baiklah, apa yang hebat sangat team viewer nie, berikut adalah beberapa kelebihan team viewer ini. :)

1: proxy server yang berada di German, of-course, Connectivity adalah laju dan stabil serta secure(yg secure nie dia kata,)
2: boleh pilih sama ada untuk buat remote screen connection , File transfer, presentation dan lain-lain yang sewaktu dengannya,
3: light-weight, tidak menggunakan amount memory yang banyak ataupun CPU usage yang terlalu tinggi
4: sesuai bagi pengguna Streamyx ataupun internet connection yang mempunyai nilai ping yang rendah
5: easy to be used, hanya masukkan ID dan password PC/Laptop yang anda ingin sambungkan.
6: dan banyak lagi,rujuk sini

PALING PENTING, FREE DIGUNAKAN UNTUK NON-COMMERCIAL!







atau nak download version-version lain?







*Setiap Laptop Yang Baru Diformat/direpair oleh saya kebiasaanya akan diInstall Team Viewer Ini untuk memudahkan urusan sekiranya berlaku apa-apa masalah.

6 comments:

  1. cop2, nak tanya, kalau laptop tu takda bluetooth, bley trasfer jugak eh?? dia kena pakai internet connection eh??

    ReplyDelete
  2. yurp..totaly menggunakan internet connection..so dont wory lorhhh

    ReplyDelete
  3. owh..ni..boleh tak kalau wat blog ni ada search engine gtu..senang nti sy nak cari tips2..hehe..<<sekadar cadangan je..hehe :D

    ReplyDelete
  4. hurmp...itu lah yg sy sedang cari..tp still x dpt2...sb tue yang gune Labels dulu.... Insyaallah, sy akan pastikan teknologi searching itu ada kat blog nie :)..TQ for advice :)

    ReplyDelete

Eddytech menggunakan sistem comment yang tidak memerlukan anda untuk memasukkan "captcha" bagi memudahkan eddytech untuk mendapat feedback daripada anda :)