Monday, March 7, 2011

Check Isi Didalam Hard Dics Anda

Well, ape maksud tajuk diatas, Check Isi??? amenda lah admin eddytech.my bebelkan nie..chit.. aneyway.. maksud terdalam tajuk diatas ialah, memeriksa data-data yang ada didalam hard dics anda tanpa anda sebarang restriction, termasuklah virus extension mahupun data-data pribadi, dengan menggunakan software ini,segala apa yang anda cuba selindungkan, akan tetap dapat dikesan biarpun mungkin memakan masa yang agak lama gak laa... software yang kita akan gunakan ialah WinDirStat, Satu software yang free edition yang memudahkan anda untuk debug/trace/see/analyze data-data yang ada didalam hard dics anda.

firstly, anda perlu mendownload softwarenya disini, kemudian, install kedalam computer anda, setelah siap install, run program tersebut, kekotak select drive akan keluar, setelah itu, pilih drive yang anda ingin check, dan klik OK
pilih drive yang anda ingin ataupun select all local drive untuk kesemua drive
Loading sewaktu diagnose
loading screen akan keluar untuk anda, tunggu sehingga siap. setelah siap, section-section dalam hard drive anda akan ditunjukan. cuba anda klik satu daripada section-section dibawah, anda akan dapat lihat full pathnya di bahagian status tadi, segala files sama ada yang attribute-nya system mahupun hidden, tetap akan dishowkan kedalam software ini, oleh itu, just pick right section dan mana tahu, disitu ada file-file pribadi anda :)
klik sahaja section-section dibawah, ataupun gunakan tree yang ada,
Selamat menelaah data didalam drive anda :)

4 comments:

Eddytech menggunakan sistem comment yang tidak memerlukan anda untuk memasukkan "captcha" bagi memudahkan eddytech untuk mendapat feedback daripada anda :)